indulge yourself

jag tänkte komma med lite tips på sjukt bra smink!
I.d puder, en krämpuder och ett mineralpuder på samma gång.
ett löspuder som samtidigt fungerar som en foundation. håller porerna öppna och täcker jätte bra.
i.d pudert använder vi på skolan, vi som går smink linje anväder oss lite av de och jag måste säga att de är värt pengarna, vartenda öre! själv har jag inte köpt de för de kostar ju en slant och jag är nästan pank, eller ja om jag säger såhär - julklapparna går före eftersom de snart är jul men efter jul ska jag verkligen köpa det!
håller hela dagen och ser naturligt ut. jag har lova att de ska komma lite bilder från våra sminktimmar på skolan för jag går ju som sagt var hantverk - stil och hälsa, där vi mest håller på med smink och hår och hälsan.
jag går första året men efter dom här tre åren kommer vi få diplom på att vi är utbildade make-up artister, nått jag verkligen ser fram imot.  vi håller även på med massage och spa - ansiktsmasker osv.
därför hade jag också tänkt visa en näringsrik hårinpackning med advokado som jag har tagit ifrån veckorevyb som jag själv hade tänkt prova nån dag framöver och ni får hålla ögorna öppna på hur de gick, men iaf, hårinpackning, återuppbyggande mask med blåbär som jag också troligen ska testa mig av.

men här kommer hårinpackningen:advokado
du behöver : 1 mogen advokado och 3 dl majonäs.
Avokadon och majonnäsen verkar återfuktande och ger nytt liv till hösttrött hår.
GÖR SÅ HÄR: Mosa avokadon med en gaffel och blanda väl med majonnäsen. Applicera sedan röran i torrt hår och svep en varm handduk runt huvudet. Låt verka 20 minuter, skölj med ljummet vatten och tvätta sedan håret som vanligt. För extra torrt hår: lägg till två matskedar olja. För fett hår: blanda i 2 tsk pressad citronjuice.

ansiktsmasken :
DU BEHÖVER: 3 matskedar blåbär och 2 dl naturell youghurt Blåbären är laddade med nyttiga antioxidanter, yoghurten hjälper till att återställa balansen i huden. GÖR SÅ HÄR: Blanda ingredienserna väl, gärna i en mixer, tills konsistensen är mjuk och fluffig. Applicera på väl rengjort ansikte och hals. Låt verka tjugo minuter och sköj sedan av med ljummet vatten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0