smink i skolan


åh vilken underbar dag. skönare än såhär kan de ju inte bli!!!
underbart väder, härliga lektioner i skolan och bara EN vecka kvar i skolan, underbart!

Jag skrev tidigare idag att jag satt på en smink lektion,  är de inte rätt härftigt ändå att dom mesta timmarna håller vi på med smink och hår, tjejigt och faktiskt roligt! man ska väl gå en linje som man tycke om. jag gillar att pyssla på, och du får en bra utbildning, för mig är de det som gäller, och jag fick veta igår att jag också har MVG i både smink/hår, hälsa/massage och all de  som hör till. duktigt emelie!

iaf, smink lektion ja, Hilda sminkade mig, rosa ögonskugga och gjorde en uppsättning, nämligen en en rosett av håret.
gulligt, men kanske inget jag brukar gå omkring med i skolan ;p
vi hade engelska uppsatts idag, gick förvånardsvärt bra faktiskt, så håller tummarna för betyget.
och idag var en tjej från smink och hudvårds märket ' Mary Kay' där och snackade om deras produkter och vi fick även testa, ska jag vara ärlig så var väl inte fondation nån höjdare men därimot gjorde vi en hand peeling och en hand behandlig och den var riktigt bra, mina händer känns fortfarande som babyhud. så deras hudvårds produkter är något jag skulle rekomendera faktiskt.
sista timme hade vi gymnastik, då vi körde brännboll, alltid lika värdelös men va gör de om hundra år.
sen cyklade jag till stan och köpte mjukglass med amanda och satte oss i solen och ba mådde.

Och nu är jag hemma, varit och slängt i tvätten, och sett Sex and the city såklart.
Vi får se vad som händer senare ikväll :)

lite bilder bju jag på med.

Hilda sminkar mig
jag blir sminkad i skolan av hilda

detta vart då resultatet, lite somrigt och naturlig sådär.


Och så var frisyren också klar, gulligt va?


Jag sminkade Hilda, brund/guld ögonskugga men lite toner av grönt.
Samt eyeliner, guld och grön, sommarens färger i sminket.
jag sminkade hilda

Och innan gympan la vi oss och slappade i solen. vilka stekare va ;)
stekte innan gymnastiken

Jag körde med dom häftiga brillerna och med en förstörd rosett till frisyr.




Gott med glass!


Mina nya söta sommarskor från Euro sko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0